Известие

Collapse
No announcement yet.

Показания на термометъра - прегряване или не?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Показания на термометъра - прегряване или не?

    Здравейте,
    Имам питане относно нормалната работна температура на 1.9 жтд, показания на уреда и други.
    При задръствания и по-големи натоварвания (но ниска скорост) например баир, стрелката понякога минава 90-те градуса. Не с много, но ги минава. Това не е винаги, при нормално каране и без натоварвания никога не минава ~85 да кажем. Дори на магистрала с по-висока скорост и 75-80 не минава.
    Карах колата на сервиз за бърз и не толкова обстоен преглед и диагностика. Майстора ми каза, че уреда дава минимално отклонение от 1-2-3 градуса от това, което е по диагностика. Така че може да му се вярва. Убеди ме, че термостата отваря когато трябва и че няма нужда да се притеснявам, над 90 градуса било нормална работна температура за този двигател.
    Да ви питам какво мислите, нормално ли е това и ако не какви са вариантите. Термостата е сменян преди около 80к. Възможно ли е нещо да не отваря напълно? Ремъци и водна помпа преди 45 к са сменяни. От сервиза ми казаха, че перката работила ок и колата няма течове отдолу. И пак не знам дали има значение, колата си има парно и като го набузя температурата логично се нормализира.
    А както и предстои по-топло време определено искам да обърна внимание на това, дори и някаква профилактика, ако трябва.
    Last edited by ducaticorse; d.m.y г., 01:52.
    '06 Alfa Crosswagon Q4

  • #2
    Принципно няма страшно. Но аз лично, бих сменил термостата. Просто за да съм сигурен и после да не съжалявам, че съм спестил стотина лв.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ducaticorse Покажи съобщение
      Здравейте,
      Имам питане относно нормалната работна температура на 1.9 жтд, показания на уреда и други.
      При задръствания и по-големи натоварвания (но ниска скорост) например баир, стрелката понякога минава 90-те градуса. Не с много, но ги минава. Това не е винаги, при нормално каране и без натоварвания никога не минава ~85 да кажем. Дори на магистрала с по-висока скорост и 75-80 не минава.
      Карах колата на сервиз за бърз и не толкова обстоен преглед и диагностика. Майстора ми каза, че уреда дава минимално отклонение от 1-2-3 градуса от това, което е по диагностика. Така че може да му се вярва. Убеди ме, че термостата отваря когато трябва и че няма нужда да се притеснявам, над 90 градуса било нормална работна температура за този двигател.
      Да ви питам какво мислите, нормално ли е това и ако не какви са вариантите. Термостата е сменян преди около 80к. Възможно ли е нещо да не отваря напълно? Ремъци и водна помпа преди 45 к са сменяни. От сервиза ми казаха, че перката работила ок и колата няма течове отдолу. И пак не знам дали има значение, колата си има парно и като го набузя температурата логично се нормализира.
      А както и предстои по-топло време определено искам да обърна внимание на това, дори и някаква профилактика, ако трябва.
      Съветвам те отново да провериш това болднатото. А именно - дали работят и двете степени на вентилатора.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Мога ли да го проверя аз това по някакъв начин?
        Днес беше същото в задръстването мина 90, качих се на околовръстното и си закова пак 75-80 градуса веднага.

        Също така какви са признаците за заминаваща водна помпа? Гледам че пластмасовите елементи вътре дефектират доста май.
        За термостата - мода с термостат от рено става ли на 1.9 150 кс?
        '06 Alfa Crosswagon Q4

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ducaticorse Покажи съобщение
          Мога ли да го проверя аз това по някакъв начин?
          Днес беше същото в задръстването мина 90, качих се на околовръстното и си закова пак 75-80 градуса веднага.

          Също така какви са признаците за заминаваща водна помпа? Гледам че пластмасовите елементи вътре дефектират доста май.
          За термостата - мода с термостат от рено става ли на 1.9 150 кс?
          Проверката става най-лесно и правилно през интерфейса на MES. В него има възможност да се тестват двете степени.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:41.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Добре, май проблема е в перките, наистина. Днес на връщане от работа спрях на място и следих какво се случва. Най-общо казано температурата по уред стигна 88-89 градуса и перките не работеха. Пуснах климатика, нали уж тогава включва първа степен - няма никой. Това горе-долу и обяснява факта, че като вдигна висока скорост и въздушния поток малко или много компенсира липсата на перките и се нормализират нещата. Видях бушоните - нямах нещо удобно, с което да ги извадя, но светих с фенер и ми се видяха здрави. Какво следва от тук нататък?
            '06 Alfa Crosswagon Q4

            Comment


            • #7
              При акумулатора трябва да има 2 релета - FAN1 за първата степен и FAN2 за втората. Извади ги, окъси на всяко гнездо двата пина на мощната верига и виж дали развърта вентилаторът на съответната скорост.

              PS:

              С колко перки е?
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:24.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                С две. Понеже съм малко бос в електрото - като извадя релетата ще имам под всяко два пина. Двата пина ги свързвам с някаква жица и трябва да заработят съответно при първия пин на първа степен и при втория пин на въората скорост?
                Благодаря ти за отговорите!
                '06 Alfa Crosswagon Q4

                Comment


                • #9
                  Щом си с 2 перки, релетата са 3. 1 за първа степен (общо за двата вентилатора) и по 1 за втора на всеки отделен вентилатор. Намират се пред акумулатора и ще ги локализираш с помощта на скицата:




                  Изводите, които трябва да окъсиш са означени на релетата с номера 87 и 30.

                  Накратко - окъси 87 и 30 на релето за първа степен и виж дали въртят и двете перки на първа степен.

                  После окъси 87 и 30 на едното от релетата за втора степен и виж дали върти едната перка на втора степен.

                  Накрая направи същото с последното реле и виж дали върти другата перка на втора степен.

                  Не е нужно колата да е на контакт докато правиш това, но много внимавай да не окъсяваш друго освен гореописаните изводи (87 и 30).


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    При окъсяване на двете големи релета от горния ред перките работят. Но при окъсяване на долното, малкото, което е за втора степен нищо не се случва. Има ли вариант, то да е проблема и затова да не включва и първа степен дори?
                    '06 Alfa Crosswagon Q4

                    Comment


                    • #11
                      Има ли някаква разлика при окъсяване на първото и на второто - и двете перки ли въртят заедно или първо едната и после другата?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Утре ще тествам пак, тъй като само на слух разбрах, че се пускат - беше тъмно, а използвах фенера да гледам къде окъсявам, да не направя фал.
                        '06 Alfa Crosswagon Q4

                        Comment


                        • #13
                          Направих тест, колега. Значи да обобщя:
                          Като окъся малкото червено реле на долния ред нищо не става. Като окъся релето за първа степен тръгват двете перки еднакво, с еднаква скорост. А като окъся горното голямо реле, в ляво, за втора степен тръгват и двете, но едната перка (от пасажерската страна) завърта една идея по-бавно.
                          '06 Alfa Crosswagon Q4

                          Comment


                          • #14
                            От това, което си тествал си правя извода, че:

                            1 - Няма проблеми по захранването на вентилаторите (изгорели предпазители).

                            2 - Вероятно резисторът за първата степен на единия вентилатор (този който не върти по-бавно) е бил прекъснал и е бил шунтиран.

                            При това положение трябва да се направи тест на двете степени през MES и евентуално да се проверят двете връзки до ECU - то за управлението на релетата.

                            Ако си от София, мога да ти помогна с това.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              От София съм, може ли да ми изпратиш ЛС с твой телефон да се разберем?
                              '06 Alfa Crosswagon Q4

                              Comment

                              Working...
                              X